hjälp!

Ni med barn, har ni nåfra tips som gör så att barna kan somna hyfsat lätt på kvällarna? Eller håller era också på tills dom är helt slut så dom däckar!?

Willie vill nämligen aldrig ge sig! Fast han är jätte trött, han ögon rullar! Så vill han ändå inte koppla av... Vad gör jag för fel?

HJÄLP MIG!



Postat av: Anna

Jag har hört och läst att just 7-9 mån åldern är värst när det gäller allt för barnen. Vilgot har också krånglat mkt vit nattningen och på nätterna.



Vi har hittat hyffsat rutiner på dagen. Mat vid senast 17 gör att han åter blir hungrig vid 19-20 och somnar efter en flaska välling som han alltid får inne i sovrummet nedsläckt. Men oftast får jag lägga mig och sjunga för honom (i våran säng). Eller gå och vagga samtidigt som jag sjunger. Det har blivit hans sätt att koppla av och somna. Jag har inga direkt tips, det är bara så vi gör.

2011-07-13 @ 23:04:00
URL: http://babydelight.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har aldrig haft problem med det.

Max sover nästan alltid hela natten, vaknar 6.30 7.30



Mycket handlatr om hur mkt dom sover på dagen. Max sover oftast bara 1 gång och då ser jag till att han inte gör det för tidigt och heller inte försent. Efter mellanmålet runt 11 tiden brukar det bli och inte lång stund, ca 30min- men som mest 1timma. Han är förvisso dödstrött redan vid kl 16.30 men det är bara att hålla honom sysselsatt så somnar han så gott till 18 tiden och sover då för natten..

2011-07-14 @ 20:07:07
URL: http://livethoslinder.wordpress.com
Postat av: Sanne - ensamstående mamma till lykke

När lykke var i den ålder vaknade hon oftast runt 7-8 sov runt 11-12.. sen senast 15... sen däckade hon lätt som en plätt vid 19-20 på kvällen så testa det..

har funkat hos många andra också :-)

2011-07-15 @ 01:56:29
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Alwin

Jag tror inte att du gör nåt fel alls. Alla barn är olika, Alwin är precis likadan. När jag märker att han är alldeles för trött lägger jag honom i sängen och oftast räcker det att han får skrika en stund, sedan slocknar han. Vet att det är skitjobbigt att höra sitt barn skrika, men för oss har det gett resultat :-) Kram!

2011-07-16 @ 22:35:46

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!